Aktualności

Home / Aktualności / Tokio 2020 – Historia i nowoczesność w identyfikacji wizualnej PKOl

CZYTAJ TAKŻE

1 2 3 74

Tokio 2020 – Historia i nowoczesność w identyfikacji wizualnej PKOl

16 kwietnia, 2021

Igrzyska Olimpijskie to najważniejsze wydarzenie sportowe w skali międzynarodowej, gdzie kultury i języki z całego świata spotykają się w jednym miejscu. Jest to wydarzenie, gdzie bariery komunikacyjne i językowe są nie do uniknięcia. Polski Komitet Olimpijski wyszedł temu naprzeciw.

– Zależy nam by w tym ważnym czasie nawiązać szczególne więzi z kibicami, olimpijczykami oraz całym środowiskiem sportowym. Igrzyska są bez wątpienia największym sportowym widowiskiem na świecie integrującym nas wokół wspaniałych emocji, narodowej dumy i sportowej rywalizacji. Poprzez odpowiednią komunikację i promocję – także naszych Sponsorów i Partnerów – chcemy pokazywać siłę i prestiż olimpijskiej marki i Ruchu Olimpijskiego – mówi Andrzej Kraśnicki, Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

By ułatwić komunikację 57 lat temu podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 1964, po raz pierwszy zastosowano „język” obrazkowy w postaci piktogramów. Zaprojektowane zostały wtedy ikonki dyscyplin sportowych, które wykorzystano do promocji podczas Igrzysk Olimpijskich. Piktogramy pozostają wciąż istotną częścią komunikacji tej najważniejszej imprezy sportowej na świecie i są znaczącym elementem identyfikacji każdych kolejnych olimpijskich zmagań.

– Tegoroczne Igrzyska będą inne niż dotychczas. Ważną rolę będą zatem odgrywać media, dzięki którym będziemy mogli śledzić przebieg sportowej rywalizacji. To ważne wyzwanie także dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Dbamy przede wszystkim o to, by zapewnić Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej jak najlepsze warunku udziału w igrzyskach, ale też o to, by jak najlepiej promować ich dokonania oraz Polskę podczas tego wydarzenia – podkreśla Adam Krzesiński, Sekretarz Generalny PKOl.

Nawiązując do historii, pomysł na komunikację Polskiego Komitetu Olimpijskiego podczas nadchodzących Igrzysk XXXII Olimpiady Tokio 2020 roku, oparty jest na piktogramach dyscyplin sportowych. Każdy ze znaków jest zaprojektowany, a jego konstrukcja opiera się na kołach i liniach prostych. Proste formy i ich charakter nawiązują do kultury japońskiej. Ta idea łączy w sobie historię, a jednocześnie jest nowoczesną formą graficzną, dającą dużą elastyczność.

Polski Komitet Olimpijski prezentuje identyfikację wizualną Igrzysk XXXII Olimpiady Tokio 2020.

Link do filmu na YT

WSPIERAJĄ NAS


AR 303 x 517
AR 303 x 517

Najbliższe szkolenia

19.02 - 28.02
Stadnina Koni Moszna, ul. Wiejska 30, 47-370 Zielina
T/U/J/11/2024 Kurs na stopień Instruktora Jazdy Konnej PZJ
27.02 - 28.02
Szkolenie prowadzone jest online za pomocą platformy Zoom
S/L/B/238/2024 – Seminarium licencyjne sędziowskie B – 27-28.02.2024 online – wykładowca: Dariusz Orzoł
01.03.2024
Ośrodek Jeździecki Ekwador, Dąbrówka Mała 18A, 11-010 Barczewo
T/U/J/368/2024 – Konferencja metodyczno-szkoleniowa dla szkoleniowców z Dariuszem Nowickim i Martyną Węgrzyn (konkurencja: A, B, C)

Komunikaty Komisji Jeździeckich

26
lut
Protokół z konferencji konkurencji powożenia 17.02.2024
26 lutego 2024
Do pobrania
26
lut
Protokół 4/2024 z dn. 16.02.2024
26 lutego 2024
Do pobrania
07
lut
Protokół nr 3/2024 z dn. 5.02.2024
7 lutego 2024
Do pobrania
Wczytaj więcej
Patron honorowy
Patron honorowy
Sponsorzy
Partnerzy