Zaznacz stronę

Aktualności

CZYTAJ TAKŻE

Żegnamy ŚP Jana Hrynczuka

Żegnamy ŚP Jana Hrynczuka

Z głębokim żalem żegnamy wieloletniego działacza i byłego Prezesa MZJ Ś.P. Jana Hrynczuka. Pan Jan był Prezesem klu [...]

Sprawdź
1 2 3 661

Tokio 2020 – Historia i nowoczesność w identyfikacji wizualnej PKOl

16 kwietnia 2021

Igrzyska Olimpijskie to najważniejsze wydarzenie sportowe w skali międzynarodowej, gdzie kultury i języki z całego świata spotykają się w jednym miejscu. Jest to wydarzenie, gdzie bariery komunikacyjne i językowe są nie do uniknięcia. Polski Komitet Olimpijski wyszedł temu naprzeciw.

– Zależy nam by w tym ważnym czasie nawiązać szczególne więzi z kibicami, olimpijczykami oraz całym środowiskiem sportowym. Igrzyska są bez wątpienia największym sportowym widowiskiem na świecie integrującym nas wokół wspaniałych emocji, narodowej dumy i sportowej rywalizacji. Poprzez odpowiednią komunikację i promocję – także naszych Sponsorów i Partnerów – chcemy pokazywać siłę i prestiż olimpijskiej marki i Ruchu Olimpijskiego – mówi Andrzej Kraśnicki, Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego.

By ułatwić komunikację 57 lat temu podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 1964, po raz pierwszy zastosowano „język” obrazkowy w postaci piktogramów. Zaprojektowane zostały wtedy ikonki dyscyplin sportowych, które wykorzystano do promocji podczas Igrzysk Olimpijskich. Piktogramy pozostają wciąż istotną częścią komunikacji tej najważniejszej imprezy sportowej na świecie i są znaczącym elementem identyfikacji każdych kolejnych olimpijskich zmagań.

– Tegoroczne Igrzyska będą inne niż dotychczas. Ważną rolę będą zatem odgrywać media, dzięki którym będziemy mogli śledzić przebieg sportowej rywalizacji. To ważne wyzwanie także dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Dbamy przede wszystkim o to, by zapewnić Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej jak najlepsze warunku udziału w igrzyskach, ale też o to, by jak najlepiej promować ich dokonania oraz Polskę podczas tego wydarzenia – podkreśla Adam Krzesiński, Sekretarz Generalny PKOl.

Nawiązując do historii, pomysł na komunikację Polskiego Komitetu Olimpijskiego podczas nadchodzących Igrzysk XXXII Olimpiady Tokio 2020 roku, oparty jest na piktogramach dyscyplin sportowych. Każdy ze znaków jest zaprojektowany, a jego konstrukcja opiera się na kołach i liniach prostych. Proste formy i ich charakter nawiązują do kultury japońskiej. Ta idea łączy w sobie historię, a jednocześnie jest nowoczesną formą graficzną, dającą dużą elastyczność.

Polski Komitet Olimpijski prezentuje identyfikację wizualną Igrzysk XXXII Olimpiady Tokio 2020.

Link do filmu na YT

Wspierają Nas


AR 303 x 517
AR 303 x 517

Najbliższe szkolenia


01-15.12.2025
ON-LINE
BRAK MIEJSC – Szkolenie licencyjne on-line dla szkoleniowców z Przemysławem Wójcikiem „Trenuj mentalnie – zwyciężaj powtarzalnie!”
16.12.2025
ON-LINE
Seminarium licencyjne dla komisarzy B z Anną Bosiacką (ON-LINE)
20.12.2025
Klub Jeździecki "Leśna Wola" ul. Leśna Wola 2 Głogow Młp.
Seminarium licencyjne dla komisarzy A ze Zbigniewem Seibtem

Komunikaty Komisji Jeździeckich


15.12.

2025

10.12.

2025

PROTOKÓŁ NR. 06/2025
Pobierz
09.12.

2025

Protokół z konferencji Sportowych Rajdów Konnych
Pobierz

Załączniki

Wczytaj więcej
Patron honorowy
Patron honorowy
Sponsorzy
SPONSORZY KADRY MŁODZIEŻOWEJ
PARTNER BEZPIECZEŃSTWA
Patroni medialni