Polski Związek Jeździecki wydłuża termin składania ofert w konkursie dla organizatorów zawodów rangi mistrzowskiej [...]
Aktualności
CZYTAJ TAKŻE
Biało-czerwona ekipa skoczków piąta na warszawskim Longines EEF Series Final!
Polska drużyna skoczków w składzie: Adam Grzegorzewski i Issem, Dawid Kubiak i Flash Blue B, Tomasz Miśkiewicz i [...]
Konferencja metodyczno-szkoleniowa dla szkoleniowców PZJ z Moniką Giedrojć (konkurencja A, B, C) ON-LINE I STACJONARNIE

Warszawsko-Mazowiecki Związek Jeździecki i KONIOLOGIKA MG Monika Giedrojć zapraszają do udziału w konferencji metodyczno-szkoleniowej dla szkoleniowców PZJ z panią Moniką Giedrojć.
Szkolenie odbędzie się w dwóch terminach do wyboru:
- on-line: 9-10.12.2022 (2 x po 3h, godz. 17-20)
- 14.01.2023 na terenie SKJ Bajardo, ul. Św.Huberta 4, 05-152 Czosnów.
Kontakt: Monika Giedrojć, tel: 668 799 337; mail: koniologika@gmail.com
Koszt:
300zł – szkoleniowcy PZJ
400zł – pozostałe osoby
Prowadzący: Monika Giedrojć
Temat: Psychologia treningu koni
Program szkolenia:
– Czy konie mogą być „ambitne”?
Co motywuje a co demotywuje konie?
Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna
Sposoby pracy nad motywacją i koncentracją w czasie treningu (zasady stosowania przerw, zasady nagradzania, intensywność ćwiczeń, trening interwałowy i powtórzeniowy, feedback).
– Nagradzanie to wcale niełatwa umiejętność…
Czym, jak i kiedy nagradzać, żeby robić to skutecznie? (co jest dla koni nagradzające, wzmocnienia)
Nieskuteczne nagradzanie, czyli kiedy koń uczy się nie tego co trzeba?
Pozytywne czy negatywne wzmocnienie, czyli presja czy cukierek?
„Dobry koooń!” – czy koń to rozumie? (wzmocnienia pierwotne i wtórne i zasady ich stosowania)
Cukierki – dawać czy nie? Są dwie szkoły… („układ nagrody” i dopamina)
Co to jest „pułapka nagradzania” i jak jej uniknąć? (rozkład wzmocnień, utrwalanie zachowania i eliminowanie nagród)
– Karanie, czy można go uniknąć?
Niepożądane zachowanie konia – jak je wyeliminować? (kwadrat wzmocnień i jak go stosować)
Karanie może być skuteczne, ale…
„Pułapka karania” i jak jej uniknąć? (mechanizmy uruchamiane wraz ze stosowaniem kar)
Skutki uboczne stosowania kar. Przeciwkontrola.
Sytuacje, w których NIGDY karać nie należy.
– Emocje i końskie lęki
Stres, lęk, fobia. Różne metody odwrażliwiania (desensytyzacja prowadzona, swobodna, „zalewanie bodźcem”, generalizacja, różnicowanie, fobia – mechanizm powstania i przykłady pracy z nią)
Stres przewlekły – cichy zabójca! (trudności w rozpoznaniu, powszechność tej choroby a świadomość koniarzy (!), symptomy, skutki)
Jak utrwalają się dobre i złe emocje i czy można je wygasić? Warunkowanie klasyczne.
Emocje i rozproszenie uwagi konia na zawodach. Sposoby utrzymania jakości wykonania zadań w każdych warunkach (automatyzm, generalizacja, różnicowanie).
– Hierarchia, agresja, dominacja
Co ma wspólnego hierarchia z agresją? Rytualizacja zachowań w stadzie.
Fakty i mity na temat dominacji („on mnie próbuje zdominować” – czy to prawda?)
Czy mój koń mnie lubi? (jak koń postrzega człowieka, możliwości odczuwania uczuć wyższych, percepcja koni)
– Czynniki wpływające na skuteczność metod treningowych
Budowa
Zmysły – jak widzi koń? (budowa oczu, kolory, głębia, ostrość, ocena odległości)
Temperament vs charakter (genetycznie uwarunkowane i nabyte cechy osobowości. – Co możemy zmienić, a czego się zmienić nie da?)
Stan zdrowia – leniwy, czy coś go boli?